tirsdag 15. juni 2010

En siste tur til fjells

Pichu Pichu er det laveste av de tre fjellmassivene rundt Arequipa. Men det er samtidig det minst tilgjengelige p.g.a. at mange av fjelltoppene kan være litt krevende å komme opp på.


Flott utsikt fra 5200 m.o.h. Det hvite området er saltsjøen Lagunas Salinas.

Det har blitt noen flotte fjellturer mens vi har vært i Peru, og på lørdag var jeg, Robert, så heldig å få være med på en ny flott tur. Rundt Arequipa ligger tre fjellmassiv. Jeg har vært på de to høyeste (El Misti og Chachani), men jeg har til nå ikke vært på Pichu Pichu. På lørdag var jeg, Erlend Johansen og Andreas Bakke ute på tur i området rundt Pichu Pichu. For de fleste av oss ble dette en flott tur.....Det var aldri meningen å bestige den høyeste toppen (5571 m.o.h.), men vi steg rundt 900 høydemeter til ca. 5200 m.o.h. Det var en flott opplevelse og et verdig punktum for fjellturene i Peru.

Jeg og Erlend smiler til fotografen

Erlend nyter sine nudler og utsikten mot saltsjøen

Andreas og Erlend med deler av Pichu Pichu bak seg. Vi var godt på veg mot toppen av fjellet til venstre.






Ingen kommentarer: